Hogyan kerüljem el a céges adatok elvesztését?

Adatok Biztonságban

Kétféle ember van a világon. Az egyiknek veszett már oda valamely adata, amiről semmilyen másolata nem volt, a másik pedig nem használ számítógépet. Persze, utólag könnyű okosnak lenni, de tény, hogy nincs az a számítógép, amit nem támadhatnak meg vírusok, nem megy benne tönkre valami, vagy nem üt bele a villám, és, bár mi minden problémára tudjuk a megoldást, egyes esetekben a megoldás a biztonsági mentés helyreállítása.

Én is el akarom kerülni az adatvesztést!

A felhasználók az alábbi hibákat követik el a biztonsági mentéssel kapcsolatban:

  1. Nincs biztonsági mentés: Ehhez nem kell sok kommentárt fűzni, aki nem készít biztonsági mentést, az vagy nem gondolja komolyan a munkáját, vagy nem tudja, hogy hogyan kellene, vagy úgy gondolja, hogy ez vele nem történhet meg, mivel felhő szolgáltatást (Google Drive, Drop Box, Office 365) használ. Csakhogy, ezen szolgáltatásoknál nem vállalnak garanciát adataink biztonságára, vagy éppen nincs technikai segítségnyújtás, és még a nagy Google is veszített el profilokat!

  2. A biztonsági mentés “kézzel” történik: Amikor egy adathordozóra lemásolom (DVD, Pendrive, Winchester) a számomra fontos mappákat és fájlokat.
    A hiba az, hogy ez csak időnként “jut” eszembe, olykor elfelejtem. Nem vagyok következetes és kihagyok néhány mappát, ami számomra fontos lenne.

  3. Saját gépre mentés: A menteni kívánt adatok ugyan azon a számítógépen vannak, mint amelyikre az adatmentés készül, vagy külön külső meghajtón, de az folyamatosan a számítógéphez van csatlakoztatva (USB-s Winchester, Pendrive, Saját winchester). Ez a megoldás arra jó, ha netán véletlenül törlök néhány fájt véglegesen. Azonban hardver hiba, vagy vírustámadás esetén a biztonsági mentéseim is “tönkremennek”.

  4. Nem megfelelően felépített a biztonsági mentés: Mindig a teljes dokumentumszerkezetet mentik le, ami jó hiszen megőrzi a változásokat, és többször is megvan ugyan az, viszont lassú és még egy nagyobb adattároló is hamar megtelik, ezáltal költséges.

Mi a jó megoldások hívei vagyunk

A felhasználók számítógépére telepített biztonsági mentő szoftverrel ütemezetten lehet adatmentést végezni. Tudjuk ütemezni, csak a változásokat mentjük rövid időn belül, akár óránkét, vagy azonnali tükörmásolatban, ami az első két hibát megoldja.


Az adatmentés egy a belső hálózaton található hálózati eszközre történik, amin más operációs rendszer fut, mint a felhasználó számítógépén, így elkerülhető, hogy az azonos hálózaton lévő számítógépek vírustámadás esetén minden adatot megsemmisítsenek (lásd:zsaroló vírusok) a biztonsági mentéssel együtt. Felügyelő szoftver segítségével távolról figyeljük a biztonsági mentéseket. Szükség esetén saját felhőmegoldást biztosítunk, így helyileg elkülönített biztonsági mentés történik. Ezen megoldások összeségében garantálják, hogy mindig rendelkezésre álljon a biztonsági mentés, és mind a négy hibát kiküszöböli.

Vedd igénybe rendszergazdai szolgáltatásunkat!